wtorek, 14 sierpnia 2012

Stan Wojenny

Tytuł brzmi groźnie i niestety  dla wielu ludzi taki był. Lecz dla mnie ówczesnej czterolatki, jest to najwcześniejsze wspomnienie jakie mi przychodzi do głowy.
Wstałam rano i jak zwykle Mama krzątała sie po kuchni. Niedziela czyli na śniadanie zupa mleczna fuj, lub jajecznica też przeze mnie nie uwielbiana. Jak zwykle usiadłyśmy z siostrą przed czarno- białym telewizorem



Telewizor miał pięć przycisków, które nie wiadomo do czego były potrzebne. Bo programy były tylko dwa,
1 i 2. Telewizor czasami chodził, a czasami nie. Wtedy trzeba go było walnąć od góry i znowu działało.

W każdym bądź razie niezrażone tym zbytkiem przycisków i niepomne na to, że telewizor  może się w każdej chwili rozwalić. Domagałyśmy się od rodziców uruchomienia tego cudu techniki.
W końcu była Niedziela i poza wyjściem do kościoła interesował nas tylko Teleranek
W telewizorze rzadko było coś ciekawego, ale to co ukazało się naszym oczom , przechodziło wszystkie nasze wyobrażenia. Na ekranie był tylko tzw. śnieg. My oczywiście w ryk, że coś się rozwaliło. Rodzice spojrzeli na siebie i tata powiedział, że przejdzie się po sąsiadach i zobaczy jak to wygląda u nich. Po jakimś czasie wrócił do mieszkania, w którym działy się dantejskie sceny , za sprawą moją i mojej siostry. Nie utulone w żalu zawodziłyśmy bardziej niż flet fakira. Bo przecież tam na pewno leci teleranek i kogut już biegnie po płocie, a nam to wszystko umyka.
Po jakimś czasie stało się wszystko jasne dla rodziców, a dla nas mniej. Ja zrozumiałam słowo wojna i pamiętam moje przerażenie.
No jak to wojna?, bomby i takie tam strzelanie z filmów. I gdzie ma być ta wojna? u nas?. Jako dziecko naiwnie wierzyłam, że w naszym bloku nic nam nie grozi. No i przecież są rodzice, którzy nas obronią.
Takie są moje najwcześniejsze wspomnienia. Może nie wesołe, ale takie prawdziwe


About Mam do powiedzenia

Pellentesque penatibus, sed rutrum viverra quisque pede, mauris commodo sodales enim porttitor. Magna convallis mi mollis, neque nostra mi vel volutpat lacinia, vitae blandit est, bibendum vel ut. Congue ultricies, libero velit amet magna erat. Orci in, eleifend venenatis lacus.

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz